Kažu da se prvi dojam stvara u prvih 7 sekundi. To znači da već u trenutku kada uđeš u prostoriju, ljudi već nesvjesno donose zaključke o tebi – tvojoj profesionalnosti, pouzdanosti i samopouzdanju.
U poslovnom svijetu, prvi dojam može otvoriti vrata ili ih zatvoriti prije nego što si uopće dobio priliku pokazati što znaš. Kako osigurati da te drugi vide kao kompetentnog, pouzdanog i karizmatičnog sugovornika?
U nastavku donosimo ključne korake koji će ti pomoći da ostaviš trajan utisak, bilo da ideš na poslovni sastanak, intervju za posao ili networking event.
Prvi dojam počinje i prije nego što progovoriš
Govor tijela je tvoj najjači alat
Tvoje držanje, izraz lica i način na koji ulaziš u prostoriju govore puno o tebi prije nego što kažeš ijednu riječ
Uspravno držanje – pokazuju sigurnost i otvorenost. Pogrbljenost može odavati nesigurnost
Opustite ramena – previše ukočeno tijelo može izgledati kao znak nervoze
Čvrst, ali ne prejak stisak ruke – nitko ne voli “mlitav” stisak, ali isto tako, previše jak može djelovati agresivno
Savjet: Prije nego što uđeš u sobu, napravi brzi power pose – stani uspravno, duboko udahni i zauzmi prostor. To će ti automatski dati više samopouzdanja.
Profesionalni izgled – prvo vizualna procjena, onda riječi.Ne možeš kontrolirati sve aspekte dojma koji ostavljaš, ali izgled možeš oblikovati prema situaciji.
Odjeća koja odgovara situaciji – klasični poslovni stil ne znači nužno odijelo i kravatu, ali svakako znači urednost i dobar fit.
Njega i higijena – frizura, čista brada, dotjerane ruke i uredan izgled čine veliku razliku.
Miris kao suptilan potpis – jak parfem može biti previše nametljiv, ali blagi i kvalitetan miris može biti ono po čemu će te zapamtiti.
Savjet: Ako nisi siguran što odjenuti, uvijek se drži pravila da je bolje biti malo bolje odjeven nego premalo dotjeran.

Prvi razgovor i kako ga učiniti nezaboravnim?
Prvo slušaj, onda pričaj.
Kada si nervozan, lako je upasti u zamku da pričaš previše i pokušavaš impresionirati sugovornika svojim postignućima. Međutim, najbolji način da ostaviš dojam je da slušaš.
Postavljaj prava pitanja jer ljudi vole pričati o sebi, a ako se potrudiš saznati nešto o njima, automatski ćeš ostaviti pozitivan dojam.
Nemoj previše prekidati pa čak i ako znaš što će netko reći, pusti ga da završi misao.
Usmjeri razgovor prema zajedničkim interesima, odnosno pronađi ono što vas povezuje i razvij razgovor u tom smjeru.
Savjet: Isprobaj tehniku reflektiranja – ponovi ključnu riječ iz sugovornikove rečenice i postavi pitanje na tu temu. To pokazuje aktivno slušanje.
Neverbalna komunikacija govori više od riječi
Kontakt očima – gledaš sugovornika u oči dok pričaš, ali bez fiksiranja pogleda. Povremeno pogledaj u stranu kako bi izgledalo prirodnije.
Lagano klimanje glavom – pokazuješ da pratiš i da si angažiran u razgovoru.
Ne drži ruke u džepovima – ruke su snažan alat u komunikaciji. Otvorene ruke pokazuju iskrenost, dok prekrštene mogu djelovati zatvoreno.
Savjet: Ako si nesiguran u neverbalnu komunikaciju, snimi se dok pričaš i obrati pažnju na svoje geste. Možeš puno naučiti o sebi!
Što nikada ne smiješ raditi u prvom poslovnom kontaktu?
Kašnjenje – dolazak na vrijeme (ili malo ranije) pokazuje profesionalizam.
Pretjerana priča o sebi – previše fokusiranja na vlastite uspjehe može djelovati egoistično.
Nervozno ponašanje – tipkanje po telefonu, stalno dodirivanje lica ili tapkanje nogom može odati nesigurnost.
Neurednost -ne radi se samo o odjeći, već i o detaljima poput prljavih cipela, neurednih noktiju ili izgužvane košulje.
Savjet: Zamoli prijatelja da ti iskreno kaže kakav dojam ostavljaš. Možeš dobiti korisne povratne informacije!
Zaključak: Prvi dojam kao ključ poslovnog uspjeha. Ljudi ne pamte uvijek ono što si rekao, ali uvijek pamte kako si ih učinio da se osjećaju.Ako pokažeš sigurnost, otvorenost i interes za druge, ostavit ćeš dojam osobe kojoj se može vjerovati.

Bonus izazov:
Sljedeći put kada ideš na sastanak ili poslovni događaj, fokusiraj se na neverbalnu komunikaciju i slušanje sugovornika. Primijeti kako se ljudi drugačije ponašaju prema tebi kada pokažeš sigurnost i interes za njih.